I'm convinced

It's time for a smart and carefree mobility solution? Subscribe today!

Sustainable on the road with e-cambio

Are you a fan of driving electric? If so, we've got some good news, because more and more electric cars are being added to our fleet. Don't you have any experience yet with driving electric, but you're very curious?  We can only recommend it, because driving electric is a real sensation. It's eco-friendly, quiet and relaxed.  

We ensure that the car is sufficiently charged at the start of your journey. Perfect for short and medium distances. Do you want to cover a long distance with e-cambio? No problem. You juist have to plan to recharge in time so you can get to your final destination (and back) without any worries. You charge  with the charging pass of the car and we pay. Together we can go for more sustainability.

So, you fancy a ride with one of our 100% electric e-cambio's? You should book one for your next ride using the cambioApp. 
 

Driving electric without any worries

Driving electric has a lot of advantages. It's fun, relaxed and eco-friendly; driving without any worries... 

comfortable
0,0g emissions
quiet
eco-friendly
longer distances
cost saving
  1. Scan the charging pass at the charging station. 
  2. Disconnect the charging cable from the charging station. 
  3. Disconnect the charging cable from the car.
  4. Store the charging cable in the trunk of the car.
  1. Take the charging cable out of the trunk of the car.
  2. Start a new charging session at the charging station.
  3. Connect the charging cable to the charging station.
  4. Connect the charging cable to the car.
  5. Check if the car is charging and put the charge pass back in the door of the car. Then you can lock the car. 

Frequently asked questions about e-cambio

How do I book an e-cambio?

Reserveren kan 24/7. Last-minute of lang op voorhand, wanneer dat jou het beste uitkomt. Cambio zorgt voor een auto waar je wilt, wanneer je wilt.

  1. Via de cambioApp

    Met de cambioApp (Apple of Android) kan je jouw reservaties snel en eenvoudig aanmaken en beheren. Bij de reservatie van een e-cambio moet je ook je geschatte aantal kilometers ingeven voordat je op ‘reserveren’ kan klikken. Zo ben je zeker dat je zonder zorgen kunt rijden tijdens je reservatie. Stel bij ‘Profiel’ e-cambio in bij ‘Voorkeurswagenklasse’ (S-e / M-e / L-e) en rij in de toekomst elektrisch. 
  2. Via het web

    Op cambio.be kan je met jouw gebruikersnaam en paswoord snel inloggen op jouw eigen cambio-portaal. Hier kan je jouw volledige cambio-ervaring kan beheren: van het maken van reservaties tot het bekijken van jouw rittenarchief of het aanpassen van je contactgegevens. Simple as that!
  3. Telefonisch

    Heb je geen internet ter beschikking? Ook onze reservatiecentrale is 24/7 te bereiken, via +32 2 505 40 40. We checken of de gewenste wagen beschikbaar is en zoeken anders meteen een alternatief.

    Hou volgende gegevens bij de hand:
  • de regio waar je lid bent: Vlaanderen, Brussel of Wallonië
  • jouw klantnummer
  • het begin en einde van je reservatie
  • de gewenste standplaats en wagenklasse

    Opgelet: bij reservatie of reservatiewijziging via onze telefooncentrale betaal je een beperkte reservatiekost (€ 0,25).
Ik heb een e-cambio gereserveerd. Zal de wagen zeker voldoende opgeladen zijn?

Ja, daarvoor hebben we de actieradius ingevoerd bij de reservatie van je e-cambio. Als je max. het aantal kilometers rijdt die je hebt doorgegeven, zal de wagen altijd voldoende opgeladen zijn. Rij je toch meer, dan moet je bijladen onderweg
 

Wat is de actieradius? Mag ik toch meer km rijden?

Bij de reservatie van een e-cambio moet je ook je geschatte aantal kilometers ofwel de actieradius ingeven voordat je op ‘reserveren’ kan klikken. We vragen naar 'de geschatte aantal te rijden kilometers' bij de reservatie, omdat we je willen verzekeren dat de batterij voldoende zal opgeladen zijn om jouw traject af te leggen. Schat je dit goed in, dan kom je nooit in de problemen. 

Doe je onderweg meer kilometers, dan is dat zeker geen probleem. We vragen dan enkel om onderweg bij te laden. Dat kan uiteraard gratis met de laadpas die in de auto zit, aan alle publieke laadpalen. Is je inschatting bijvoorbeeld 50km, maar doe je tijdens je reservatie 100km, dan moet je bijladen. Onze richtlijn is dat je per 25km dat je aflegt 10% moet bijladen. Zo komt de gebruiker achter je niet in gedrang.

Met deze handige tool (https://abetterrouteplanner.com/ ) kan je nog beter inplannen wanneer je precies zal moeten opladen bij een langere rit. Veel e-cambioplezier! 

What do I need to pay attention to when picking up the car?

Kijk altijd even na of er geen nieuwe schade is aan de wagen, volg de stappen in het boordboek mocht dit toch het geval zijn. Voorts instappen, aan onze fair play regels denken en rijden maar!

In sommige steden voorzien we parkeerbeugels. Zet deze op voor je wegrijdt, dan ben je zeker van jouw eigen parkeerplek.

Wat doe ik met de laadkabel bij vertrek?

Steek de laadkabel van de auto altijd in de koffer van de wagen. Zo vind je hem makkelijk terug bij aankomst om een nieuwe laadsessie te starten. 

How do I charge an electric car?

Our electric cars charge while they’re not in use. At the time of your reservation we ask for the estimated distance you wish to drive, so that our system can calculate how long the car needs to charge. This means you needn’t charge the vehicle during your reservation.

It is important to securely connect the car to the charging station using the charging cable upon your return.

Our instructional video will guide you through the necessary steps:

  • Take the charge pass provided in the car
  • Take the charging cable from the boot (in case a fixed cable is not provided)
  • Scan the charging pass at the charging station to start the charging session.
  • Connect the charging cable to the charging station.
  • Open the socket flap and connect the charging cable.
  • Verify if the car is actually charging.
  • Put the charging pass back in the door of the car.
Hoe open ik de klep om de elektrische wagen aan te koppelen?

Renault ZOE

Bij dit model heb je twee mogelijkheden:

  • Er zit een knopje op de sleutel met een "stekker" op, door hierop te duwen kan je de stekker aan de auto los koppelen of de klep om te laden openen.
  • Links van het stuur zit een knopje met dezelfde functionaliteit.

Nissan Leaf & Evalia

Links van het stuur heb je een knop met een brandstofpomp-met-stekker-icoon. Deze ontgrendelt de klep om aan het  contactpunt van de auto de kunnen.

Waar kan ik mijn e-cambio opladen?

Je kan je e-cambio opladen op de voorziene plek aan de standplaats. Onderweg vind je hier terug waar je kan opladen. Betalen kan met de laadpas die je in de auto vindt. 

Moet ik betalen om mijn wagen op te laden als ik niet op de standplaats sta?

Nee, natuurlijk niet! Elke e-cambio is voorzien van een laadpas, waarmee je op alle publieke laadstations terecht kan om bij te laden. Een kaart met de specifieke locaties vind je op e-cambio.be (pagina e-cambio).

Waar vind ik de laadbadge?

De laadbadge van de wagen vind je altijd terug in de portier van de bestuurder. Deze moet uiteraard altijd in de auto blijven, vergeet dus niet om die terug te steken na een laadbeurt. Let wel, een laadbadge is niet gelijk aan je eigen cambiokaart. 
 

Hoe gebruik ik de ECO-knop?

De ECO-modus is een functie die de actieradius van de auto optimaliseert, maar impact heeft op snelheid, versnelling, verwarming, enzovoort. Als eco-modus is ingeschakeld kleurt het onderste van het dashboard groen. Je (des-)activeert eco-modus met de ECO-knop naast de selectiehendel.
 

Mag ik met de e-cambio ook naar het buitenland?

Ja, je mag naar het buitenland met een cambio, ook met een elektrische wagen. Een rit naar het buitenland moet je wel steeds aanvinken bij ‘extra uitrusting’. 
 

De e-cambio start niet. Er staat 'controleer verbinding'. Wat nu?

Je hebt de laadkabel nog niet losgemaakt, daarom kan de auto nog niet starten. Beëindig de laadsessie, koppel de laadkabel op en steek de kabel in de koffer. Nu kan je starten

Mijn e-cambio laadt niet op na mijn rit. Waarop moet ik extra letten bij het opladen?

Staat de wagen effectief uit? Heb je alle stappen correct uitgevoerd (van laadkabel koppelen tot laadsessie activeren met de laadpas)? De meest voorkomende oorzaken zijn de kabel die niet goed in zit en de laadsessie die niet geactiveerd werd met de laadpas. 

Op het dashboard en/of de laadpaal zie je of de wagen goed aan het laden is: op het dashboard verschijnt de melding dat de wagen aan het laden is. De laadpaal moet blauw oplichten.  

Let op: soms klikt de laadkabel vast zonder dat hij volledig in de plug zit. Ontgrendel de laadkabel opnieuw en steek de kabel nu helemaal in de wagen. 

Kan ik een e-cambio thuis opladen?

Neen, er is geen kabel voorzien die in een gewoon stopcontact aangesloten kan worden.

Kan ik stilvallen met een elektrische cambio?

Als je niet meer rijdt dan de radius dat je hebt doorgegeven, dan hoef je hiervoor alvast geen schrik voor te hebben. Als je meer kilometers wil rijden, dan moet je wel plannen om onderweg eens bij te laden. 

Er staat een andere wagen op mijn e-cambio laadplaats. Wat moet ik nu doen?

Parkeer je reglementair zo dicht mogelijk bij de standplaats (bij voorkeur bij een laadpaal, zodat de wagen kan laden voor de volgende gebruiker) en verwittig de centrale voordat je de wagen verlaat.

Je kan je e-cambio opladen aan deze publieke laadpaal met de laadpas die je in de auto vindt. Alle publieke laadpalen vind je hier of via e-cambio.be.

Find out about cambio in your neighbourhood

With cambio you have access to 1840 cars in more than 60 cities. A cosy little car? A comfortable car for 4 or more luxury for 7? Our cars are waiting for you 27/7.

Our electric cars

Choose the best car... depending on your destination. 

Our cars are subdivided in different price classes (S, M and L). Not every car type is available in each city. Click on the car to get more details. 

Class S - standard city car

Class M - more space

Renault Kangoo ZE

Renault Kangoo Cargo ZE

Nissan E NV-200 Evalia

Class L - more comfort